March 29, 2024, 04:26:18 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


DSR Amersfoort

Started by pduivenb, December 30, 2014, 09:46:36 pm

Previous topic - Next topic

pduivenb

Verlichting is 300 watt led en 2x54 watt T5 (nov 2015). Weet dat de groei er juist onder deze verlichting goed in heeft gezeten. Daaraan is verder niet veranderd.
PO4 meet ik met hanna
Voeren doe ik afwisselend, vlokvoer, artemia, mysis, lobster eggs, poeder (reef Pearls bv), plankton

dennis tb

Quote from: pduivenb on February 20, 2016, 12:19:29 pm
Verlichting is 300 watt led en 2x54 watt T5 (nov 2015). Weet dat de groei er juist onder deze verlichting goed in heeft gezeten. Daaraan is verder niet veranderd.
PO4 meet ik met hanna
Voeren doe ik afwisselend, vlokvoer, artemia, mysis, lobster eggs, poeder (reef Pearls bv), plankton

Hoi,
Ik zou gaan minderen met jodide. Ik zit zoals ik al zei op 0.003 ppm/dag met een KH verval van 2. Dus dit zal best opstappelen ondanks je dit niet meet met salifert. Jodide kan nl ook in veel andere moleculen worden ingebouwd die je niet meet.
Reef pearls zou ik mee stoppen. Hiervan is bekend dat t veel koper aan je systeem toevoegd, beter is om bv op sps poeder van H2Ocean over te stappen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


A3LXK

Vergeet ook niet dat er een foutieve batch van de Salifert Jodide test op de markt is of is geweest.

Kijk eens of het verkleurt nadat je het 16 minuten hebt laten staan of zelfs 30 minuten.

groet
Adri

pduivenb

Van de Jodide test ben ik op de hoogte. Deze kleurt bij mij pas na plus minus 15 minuten en geeft minder dan 0,3 aan maar juist omdat ik rekening houd met een foutmarge houd ikzelf 0,3 aan.
Ik zal de jodide wat naar beneden brengen. Maar verwacht je hier het issue mee op te lossen? Of meer een mogelijk probleem te voorkomen?

dennis tb

Quote from: pduivenb on February 21, 2016, 11:54:18 am
Van de Jodide test ben ik op de hoogte. Deze kleurt bij mij pas na plus minus 15 minuten en geeft minder dan 0,3 aan maar juist omdat ik rekening houd met een foutmarge houd ikzelf 0,3 aan.
Ik zal de jodide wat naar beneden brengen. Maar verwacht je hier het issue mee op te lossen? Of meer een mogelijk probleem te voorkomen?

Het is meer t uitsluiten van mogelijke problemen. In dit de geval de aanvoer van teveel jodide en koper (reefpearls). Als dit t probleem is ga je in de loop van de tijd verbetering zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


pduivenb

Reef Pearls gebruik ik overigens maar af en toe. Ik heb de sps en lps poeder h2ocean. Deze gebruik ik met regelmaat om en om.

glennf



Quote from: pduivenb on February 21, 2016, 11:54:18 am
Van de Jodide test ben ik op de hoogte. Deze kleurt bij mij pas na plus minus 15 minuten en geeft minder dan 0,3 aan maar juist omdat ik rekening houd met een foutmarge houd ikzelf 0,3 aan.
Ik zal de jodide wat naar beneden brengen. Maar verwacht je hier het issue mee op te lossen? Of meer een mogelijk probleem te voorkomen?


Let op de komma's

0,03ppm zal je bedoelen ???

Happy Reefing, GlennF.


glennf

Quote from: pduivenb on February 21, 2016, 03:57:19 pm
Reef Pearls gebruik ik overigens maar af en toe. Ik heb de sps en lps poeder h2ocean. Deze gebruik ik met regelmaat om en om.

Imo heb je dat in DSR allemaal niet nodig voor je koralen.
Maar als het plezierig vind kan het met mate..
Voer je vissen zoals het hoort.
Nutrients voor de meeste koraalsoorten worden door DSR zoals ik het voorschijft al in voorzien.

Sommige lastige Acans kan je eventueel met diepvries mysis bijvoeren.
Deze bevatten geen narigheid als zware metalen z.a. koper.





Happy Reefing, GlennF.


glennf

February 22, 2016, 12:29:58 pm #23 Last Edit: February 22, 2016, 12:31:44 pm by glennf
Welke hanna test voor PO4?
713 of 736 phosphorous
Fosfaat mag je hoger sturen
0,02ppm vind ik te laag voor meeste lps

Hoe oud zijn de T5 lampen

Happy Reefing, GlennF.

pduivenb

0,03 inderdaad.
Hanna 713 gebruik ik
T5 zijn van begin nov 2015

glennf

Quote from: pduivenb on February 22, 2016, 08:16:02 pm
0,03 inderdaad.
Hanna 713 gebruik ik
T5 zijn van begin nov 2015

De hanna 713 is niet nauwkeurig genoeg..

Stuur je PO4 op 0,06 - 0,08



Happy Reefing, GlennF.


pduivenb

Hoi Glenn, welke testset is dan wel nauwkeurig genoeg? De red Sea blijk ook een afwijking te hebben van 0,04.

glennf

als je dat weet kan je het incalculeren (want het is wel vrij consistent)

wat ook goed voldoet is een Columbo PO4 test

maak niet de fout  door aan te nemen dat 1 product van een fabrikant goed is, der rest ook van goede kwaliteit is. Het omgekeerde geldt hier ook.

Quote from: pduivenb on February 24, 2016, 02:08:28 pm
Hoi Glenn, welke testset is dan wel nauwkeurig genoeg? De red Sea blijk ook een afwijking te hebben van 0,04.