March 28, 2024, 11:05:14 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Aanvullen 2e keer sinds start

Started by RezaB, November 20, 2016, 12:00:01 am

Previous topic - Next topic

RezaB

Beste collega aquarianen,

Ik heb op 8 november een start gemaakt (na weer terug geweest te zijn van zeewater verversing), aangevuld en na 4 dagen weer getest. Dit gedeeld door 4 en dat 7 dagen lang gedoseerd. Vandaag weer na 7 dagen weer getest en de vraag is of ik KH verdeeld of 3 dagen moet aanvullen zoals de calculator aangeeft of delen door 7 en dagelijks toevoegen. De waarden die ik na 4 dagen had gemeten staan in kolom O in de bijgesloten sheet. Moet ik de waarden die nu nu teveel zijn bij SR+, CA+ en I+ delen door 7 en van de tijdelijke dosering verminderen?

In het geval dat ik KH dagelijks kan toevoegen hoe doe ik dat met een doseerpomp? Ik heb wat voorbeelden gelezen van verdunnen 1:10 maar wordt niet wijzer met hoeveel RO water en hoeveel KH voor bijvoorbeeld 1 week of 2 weken. Het verdunnen snap ik maar de hoeveelheid voor een bepaalde periode snap ik nog niet.

Bijgesloten de log (graag de periode voor 8 november negeren) en de meting van vandaag met in kolom O de dagelijkse doseringen van een week geleden, de 4 dagen na de startmeting.

Wat zijn jullie bevindingen dverder die ik over het hoofd heb gezien?

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Hartelijke groet,

Reza

admin

November 20, 2016, 01:40:13 am #1 Last Edit: November 20, 2016, 02:05:29 am by admin
Je dient ten eerste de DSR Calculator in te vullen met de waarde die je meet.

De correcties  die daaruit komen moet je aanvullende  om dat op peil te brengen!



Hier zie je dus dat kh met 3 stappen van 1,95 gram omhoog gebracht moet worden.

De negatieve toevoegingen zijn een overschot.
Die doseer je voorlopig niet totdat deze verbruikt worden.

Volgende keer graag een screenshot volgens het support protocol
Www.DSRreefing.com/faq

Lees dit topic goed door:
http://dsrreefing.nl/forum/index.php?topic=89.msg374.msg#374

Happy Reefing.

RezaB

Dank voor je reactie!

Ik heb gister de eerste dosis KH + toegevoegd, nog 2 dagen dan is dat aangevuld.

Maar hoe zit het dan met de dagdosering die ik hiervoor deed?
SR, CA en I staan nu in de min.
Kan ik die niet door 7 delen en van de dagdosering afhalen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


RezaB

Iemand?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


admin

Als de overschotten nu op de doseerpomp staan kan je deze ff stil leggen, dan daalt het met een paar dagen naar een lager niveau

Happy Reefing.

admin

November 22, 2016, 09:27:23 pm #5 Last Edit: November 22, 2016, 09:37:22 pm by admin
Eigenlijk zijn alle macro elementen te hoog behalve KH. je heb een te hoge concentratie zouten en een onbalans met de KH.

Eerst Kh op peil brengen..

Saliniteit, Mg,Ca, Sr,  kan omlaag d.m.v. een correctie met osmosewater.
Lees ook dit topic over de NaCl correctie en gebruik een screenshot volgens het DSR protocol.
http://dsrreefing.nl/forum/index.php?topic=480.msg1353.msg#1353

Doe de saliniteit correctie door een wissel zonder NaCl

Happy Reefing.