March 28, 2024, 05:45:12 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


EZ start vragen

Started by Ronald, December 05, 2017, 10:33:25 pm

Previous topic - Next topic

Ronald

Hallo,wil met een nieuw aquarium(Red Sea Reefer 350)beginnen,ga hem morgen halen bij Diebo
Begin met dood steen en wil op de EZ methode draaien.
Nu heb ik al aardig wat gelezen (denk ik) maar kan niet vinden waneer je nu met doseren begint.
Is dat gelijk met het vullen van het aquarium met water steen en zand of nadat het aquarium gecycelt heeft en de pieken zijn geweest.
En is het verstandig om met het opstarten een stuk levend steen in de sump te laten mee draaien?
Hoop dat iemand me op weg kan helpen,er is best wel heeeelllll veel info beschikbaar en als beginner is het knap lastig filteren wat nu wel of niet van toepassing is .

Mvg Ronald

admin

January 03, 2018, 11:45:35 pm #1 Last Edit: January 03, 2018, 11:50:19 pm by admin
Quote from: Ronald on December 05, 2017, 10:33:25 pm
Hallo,wil met een nieuw aquarium(Red Sea Reefer 350)beginnen,ga hem morgen halen bij Diebo
Begin met dood steen en wil op de EZ methode draaien.
Nu heb ik al aardig wat gelezen (denk ik) maar kan niet vinden waneer je nu met doseren begint.
Is dat gelijk met het vullen van het aquarium met water steen en zand of nadat het aquarium gecycelt heeft en de pieken zijn geweest.
En is het verstandig om met het opstarten een stuk levend steen in de sump te laten mee draaien?
Hoop dat iemand me op weg kan helpen,er is best wel heeeelllll veel info beschikbaar en als beginner is het knap lastig filteren wat nu wel of niet van toepassing is .

Mvg Ronald
Dit is een referentie forum:
Vragen worden het snelst beantwoord op https://www.facebook.com/groups/DSRProductSupport/

Je begint gelijk met doseren zoals het in dit topic al wordt aangegeven.
(Start meting en indien nodig doseren)

De sump mag leeg zijn. Die vervult in DSR verder geen biologische functie.

clooney

Mijn aquarium staat nu weken te draaien, ik heb 5 weken lang bacterial gebruikt voor de opstart. Nu doseer ik sinds een week of 3 de carbon, is dit nu al goed voor de bacteriĆ«n?  Sinds vorige week doseer de ik 3ml in mijn 20liter aquarium , toen kreeg ik wel mistig water, heb de dosering verlaagd naar 1ml, nu is het water weer kraakhelder, de vraag blijft of ik met een nieuw opgestart aquarium dus gelijk de carbon moet doseren?

clooney

Ik bedoel 250 liter aquarium welke nu 6 weken staat