March 28, 2024, 07:57:38 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Calciumchloride

Started by jdebrouw, March 01, 2016, 01:23:37 pm

Previous topic - Next topic

jdebrouw

Ik heb volgens de gebruiksaanwijzing de calciumchloride gemengd, en alles is gekristaliseerd.
Kan dit met de temperatuur te maken hebben, het staat in de garage waar het zo'n 15 graden is

Verstuurd vanaf mijn SGP311 met Tapatalk


dennis tb

Quote from: jdebrouw on March 01, 2016, 01:23:37 pm
Ik heb volgens de gebruiksaanwijzing de calciumchloride gemengd, en alles is gekristaliseerd.
Kan dit met de temperatuur te maken hebben, het staat in de garage waar het zo'n 15 graden is

Verstuurd vanaf mijn SGP311 met Tapatalk

Hoi,
Temperatuur lijkt me onwaarschijnlijk. Bij mij staat t ook wel eens bij 15 graden.
Hoelang heb je het al staan?
Met een dichte dop?
Aangemaakt met osmose water?
Hoeveel gram/liter?
Had je in eerste instantie wel een heldere oplossing?
Is er niet toevallig iets bij ingekomen?
groeten Dennis

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


jdebrouw

Het staat zo'n 3 weken maar niet met een afgesloten dop, dus zal wel door de verdamping komen dan?

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk


dennis tb

Quote from: jdebrouw on March 01, 2016, 04:26:32 pm
Het staat zo'n 3 weken maar niet met een afgesloten dop, dus zal wel door de verdamping komen dan?

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Als je het bewaard, is het van belang om het af te sluiten. Door de reactie met CO2 uit de lucht ontstaat er CaCO3. Dit is een vaste stof. Er zal altijd iets ontstaan gedurende de tijd, maar met een dichte fles is dit heel beperkt.
Groeten Dennis

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


jdebrouw

Dank je voor de reactie

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk


glennf

Quote from: jdebrouw on March 01, 2016, 01:23:37 pm
Ik heb volgens de gebruiksaanwijzing de calciumchloride gemengd, en alles is gekristaliseerd.
Kan dit met de temperatuur te maken hebben, het staat in de garage waar het zo'n 15 graden is

Verstuurd vanaf mijn SGP311 met Tapatalk

Wat dennis  zegt klopt helemaal
Heb je een foto?



Happy Reefing, GlennF.


jdebrouw

Nee heb geen foto, maar heb er wat.osmose water bij gedaan en goed geschud en nu is het weer vloeibaar

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk


glennf

Quote from: jdebrouw on March 01, 2016, 01:23:37 pm
Ik heb volgens de gebruiksaanwijzing de calciumchloride gemengd, en alles is gekristaliseerd.
Kan dit met de temperatuur te maken hebben, het staat in de garage waar het zo'n 15 graden is

Verstuurd vanaf mijn SGP311 met Tapatalk

Foto?
Wat bedoel je met gekristaliseerd?
Vertel net eigen bewoordingen wat je heb gedaan. Mogelijk is er alsnog een misinterpretatie.

Happy Reefing, GlennF.

jdebrouw

Heb er helaas geen foto van gemaakt,  maar ik had de oplossing gemaakt,  deze had ik in een jerrycan gedaan en na een week of 4 merkte ik dat het gekristalliseerd was,  ik denk dan door de verdamping,  ik heb er wat osmose water bij gedaan ,  goed geschud en het was weer vloeibaar ,  nu heb ik er doppen op gedaan en een gaatje in geboord

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk


glennf



Quote from: dennis tb on March 01, 2016, 05:54:27 pm
Quote from: jdebrouw on March 01, 2016, 04:26:32 pm
Het staat zo'n 3 weken maar niet met een afgesloten dop, dus zal wel door de verdamping komen dan?

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Als je het bewaard, is het van belang om het af te sluiten. Door de reactie met CO2 uit de lucht ontstaat er CaCO3. Dit is een vaste stof. Er zal altijd iets ontstaan gedurende de tijd, maar met een dichte fles is dit heel beperkt.
Groeten Dennis

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Volg het advies van dennistb op.



Happy Reefing, GlennF.