March 28, 2024, 09:23:07 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Graag advies: dag 12 opstart, hoge waarden

Started by ArneK, November 30, 2016, 02:39:20 pm

Previous topic - Next topic

ArneK

December 02, 2016, 12:41:51 pm #15 Last Edit: December 02, 2016, 12:53:07 pm by ArneK
Bedankt Glenn,

Ik zit nu al op dag 5 met het doseren van FE+ en CarbonVS.
Ik heb vanochtend 0,15ppm FE+ toegevoegd en 6,5 ML Carbon VS.

Ik denk dat het verstandig is dit wat rustiger aan te doen.
Ik ga naar 1 x per dag doseren van CarbonVS en FE+ en doe voor CarbonVS gewoon de normale instelling in de calculator.
Ik heb tijd genoeg... ;)

Licht ga ik wel wat korter instellen, misschien wel even uit laten.
Hartelijke groeten,

Arne.

admin

December 02, 2016, 07:31:36 pm #16 Last Edit: December 02, 2016, 07:33:07 pm by admin
Goed zo... verstandige zet!

Ik geef het complete verhaal met achtergronden...

Ik wil dat mensen zelf gaan lezen en nadenken  en niet alles laten voorkauwen en voor zoete koek slikken.

Happy Reefing.

ArneK

Bedankt Glenn,

Ik vind het wel leuk hoe je dat doet...  ;)  ;)

In het begin moest ik wel even wennen dat je alleen maar linkjes stuurde maar kwam er al snel achter waarom...  :)

Leuk, thanks!
Hartelijke groeten,

Arne.

admin

December 03, 2016, 01:18:34 am #18 Last Edit: December 03, 2016, 01:27:16 am by admin
De bedoeling is dat het een estafette wordt. ik creer een platform en leer jou ermee omgaan. jij geef het stokje verder met de juiste kennis in zak.

Ik leer mensen hiermee ook de basis regels:  Als ze niet de inspanning  willen leveren, om zelf te lezen wat voor hun neus staat,  het eigenlijk al  bij voorbaat zal falen.
Het is een hobby waarbij  je van alle aspecten hoor te genieten dus ook het onderzoek naar de juiste oplossingen van elk probleem. Uiteraard met de hulp van de (behulpzame) mede hobbyisten. De geleverde inspanning wordt beloond met het resultaat.

Happy Reefing.

ArneK

December 04, 2016, 12:00:08 am #19 Last Edit: December 04, 2016, 10:45:20 am by ArneK
Helemaal goed Glenn...  ;)

Het zou wel een stuk gemakkelijker zijn als alle informatie op één website te vinden zou zijn.
Ook zou de informatie zoveel mogelijk up-to-date moeten zijn.
Zo wist ik zelf het bestaan niet van de CarbonVS calculator...  :-[

"De bedoeling is dat het een estafette wordt. ik creer een platform en leer jou ermee omgaan. jij geef het stokje verder met de juiste kennis in zak."

Glenn, misschien heb jij dit vroeger ook op school gedaan, allemaal in een kring zitten.
Dan krijgt de eerste iets in z'n oor gefluisterd, dit wordt van de één naar de ander doorgegeven...
Aan het eind komt er iets totaal anders uit... :)

Misschien meer artikelen die van jouw hand komen als handvat voor starters in plaats van posts door anderen op fora?
Als beginner is het flink doorbijten maar soms ook verwarrend.

Ik weet, is niet altijd even gemakkelijk en kost veel tijd.
Hartelijke groeten,

Arne.

ArneK

December 04, 2016, 10:44:06 am #20 Last Edit: December 04, 2016, 10:45:57 am by ArneK
Glenn, ooit wel eens een stel meegemaakt dat op zondag ochtend, in bed, over de DSR methode ligt te praten?...  ;D  ;D

Glenn, als je FE+ toevoegt om fosfaat naar beneden te krijgen, wat gebeurd er met het restproduct?
Is daarom het power filter zo belangrijk?  ;)

Mijn afschuimer schuimt nog niets af.
Hartelijke groeten,

Arne.

ArneK

Yep, gevonden...  ;)

"het actieve ijzer in DSR Fe+ bind zich met Fosfaat en slaat neer. Het neerslag kan zich uiten in een lichte waas in het water die weer gefilterd of afgeschuimd  zal worden. Dit is te herkennen aan de roest bruine  drab en het zwarte water in de afschuimer."

http://dsrreefing.nl/forum/index.php?topic=406.0

Staat er gewoon...  ;D
Denk wel dat je voor voldoende stroming moet zorgen?
Hartelijke groeten,

Arne.

admin

December 05, 2016, 09:41:57 am #22 Last Edit: December 05, 2016, 09:54:27 am by admin
Quote from: ArneK on December 04, 2016, 12:00:08 am
Helemaal goed Glenn...  ;)

Het zou wel een stuk gemakkelijker zijn als alle informatie op één website te vinden zou zijn.
Ook zou de informatie zoveel mogelijk up-to-date moeten zijn.
Zo wist ik zelf het bestaan niet van de CarbonVS calculator...  :-[

"De bedoeling is dat het een estafette wordt. ik creer een platform en leer jou ermee omgaan. jij geef het stokje verder met de juiste kennis in zak."

Glenn, misschien heb jij dit vroeger ook op school gedaan, allemaal in een kring zitten.
Dan krijgt de eerste iets in z'n oor gefluisterd, dit wordt van de één naar de ander doorgegeven...
Aan het eind komt er iets totaal anders uit... :)

Misschien meer artikelen die van jouw hand komen als handvat voor starters in plaats van posts door anderen op fora?
Als beginner is het flink doorbijten maar soms ook verwarrend.

Ik weet, is niet altijd even gemakkelijk en kost veel tijd.

Het DSR portal.
www.DSRreefing.com
Hier link ik naar alle andere topic

Alle calculators
www.DSRreefing.com/calculators


Happy Reefing.

admin

December 05, 2016, 09:45:21 am #23 Last Edit: December 05, 2016, 09:55:19 am by admin
Alle pagina's op een rijtje
http://dsrreefing.com/sitemap/

Happy Reefing.


ArneK

December 06, 2016, 08:27:21 pm #25 Last Edit: December 06, 2016, 08:35:32 pm by ArneK
Bedankt Glenn...  ;)

Glenn, bij de carboncalculator staat dit:
"Do not increase dosing at the same time with Fe supplements"

Als ik het plat sla dan staat hier eigenlijk dat wanneer men een FE product gebruikt in combinatie met CarbonVS, de dosering van CarbonVS niet mag toenemen...
Dat zou dan betekenen dat zolang FE gebruikt wordt je alleen de minimale dosering mag geven en dus niet mag ophogen volgens hetgeen de calculator aangeeft.
In mijn geval, met 640 liter, zou dat dan een constante dosering van 3,3 ml zijn (zolang ijzer wordt ingezet).

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit ermee wordt bedoeld...
Ben heel veel posts aan het doorlezen omtrent DSR maar daar wordt, ook door jou, altijd gesproken over het langzaam opbouwen en het langzaam afbouwen van CarbonVS.

Glenn, is het inzicht veranderd of is de opmerking bij de calculator eigenlijk bedoeld als: wel gewoon opbouwen (volgens de calculator), maar niet meer dan dat, dus niet overdoseren...?
Hartelijke groeten,

Arne.

adevries78

Volgens mij wordt ermee bedoeld dat je carbonvs niet opbouwd terwijl je ook fe opbouwd. Kan het verkeerd lezen, maar zo interpreteer ik het.

ArneK

December 06, 2016, 10:33:16 pm #27 Last Edit: December 06, 2016, 10:52:51 pm by ArneK
Ja, zo interpreteer ik het ook maar ik zie eigenlijk alleen maar dat er wordt gesproken over het opbouwen van de dosering CarbonVS.
Ook in combinatie met FE...  ???

Dus ik vraag me af of hier eigenlijk niet iets anders wordt bedoeld, namelijk niet overdoseren...
Hartelijke groeten,

Arne.