April 27, 2024, 12:53:52 am

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Tom's DSR tank

Started by tomdm1984, December 09, 2014, 08:54:52 pm

Previous topic - Next topic

MartinBoekholt

nou dat ziet er mooi uit!

tomdm1984

Dankjewel Martin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tomdm1984

Intussen staat men fosfaat op 0,16, misschien een dagje teveel toegevoegd. Nitraat nog steeds op 10. Halverwege de week meet ik eens om te zien of ee verschillen waarneembaar zijn.

In elk geval zijn mijn koralen met dat hoger fosfaat ineens exponentieel beginnen groeien, was da!!!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

MartinBoekholt

Dat komt wel vaker voor een klein beetje Fosfaat blijk toch een positief effect te hebben net als een beetje nitraat.
wet van Liebig of wet van het minimum is in 1840 ontdekt voor plantkunde, koralen zitten daar niet ver vandaan alleen is daar vaak geen echt onderzoek naar gedaan.


glennf

Je ben waarschijnlijk iets doorgeschoten, maar maak je niet druk, want je heb lange tijd een tekort en nu is de buffer voor de po4 opgebouwd.
Vanaf nu moet je iets voorzichter gaan doseren en kan je het werkelijk verbruik gaan bepalen.


Quote from: tomdm1984 on March 16, 2015, 10:03:55 am
Intussen staat men fosfaat op 0,16, misschien een dagje teveel toegevoegd. Nitraat nog steeds op 10. Halverwege de week meet ik eens om te zien of ee verschillen waarneembaar zijn.

In elk geval zijn mijn koralen met dat hoger fosfaat ineens exponentieel beginnen groeien, was da!!!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk


greetings, GlennF


tomdm1984

Inderdaad de meting gisteren was 0,08. Ik heb dus 0,02 ppm verbruikt per dag op 4 dagen. Gisteren ben ik begonnen 0,01ppm toe te voegen en ga dit dagelijks doen tot de meting zondag. Eens kijken waar ik dan sta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MartinBoekholt

En hoe ziet de rest er uit zoals je nitraten en doseer je nu Fe trace?

tomdm1984

Nitraat staat nog steeds op 10 maar fosfaat wordt als gek verbruikt!

Woensdag stond men fosfaat nog op 0,08 en desondanks het dagelijks toevoegen van 0,01 fosfaat het ik gisteren 0,04 gemeten. Ik heb de toevoeging verhoogd naar 0,02ppm per dag.

Ik vermoed dus dat er wel degelijk nitraat aan het binden is met het fosfaat en mijn nitraat zal beginnen zakken.

Verder was mijn calcium op 1 week met 110 ppm gezakt. Het is tijd voor een dosseerunit denk ik zo :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk