March 29, 2024, 12:48:02 am

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


DSR K+ (Potassium/ Kalium)

Started by glennf, February 17, 2015, 10:46:00 pm

Previous topic - Next topic

glennf

ENG:

Potassium Supports the Pink/Purple Colors in SPS Corals. Once at level potassium is a quite stable element.
Target 380-420 ppm (max. 20ppm/d)
Dosing:  0,19gr /100l => 1ppm rise

============================================================================

NL:

Kalium optimaliseert de kleuren Roze en Paars bij SPS koralen. Eenmaal op peil gebracht, is kalium een vrij stabiel element.
Target 380-420 ppm (max. 20ppm/d)
Dosering:  0,19gr /100l => 1ppm verhoging

De_Lars

May 03, 2015, 01:36:40 pm #1 Last Edit: May 03, 2015, 01:39:59 pm by De_Lars
Hey Glenn,

Nu zit ik eens met een vraag.
Ik heb nogal problemen met Kalium op peil te krijgen mijn dagelijkse dosering ligt al hoger dan de normale 20ppm per dag en nog krijg ik deze amper omhoog. Ik heb een tijd de maximum toegevoegd en dan bleef deze waarde gewoon dalen.
Mijn dagdosering zou 42Gram per dag moeten zijn maar het lijkt me nogal veel. Dit is op 770 liter en zou 28Ppm zijn als ik correct heb omgerekend.
Is dit een probleem of moet ik me geen zorgen maken en deze dosis aanhouden tot er stijging is en dan afbouwen?

Mvg, Lars

glennf

Quote from: De_Lars on May 03, 2015, 01:36:40 pm
Hey Glenn,

Nu zit ik eens met een vraag.
Ik heb nogal problemen met Kalium op peil te krijgen mijn dagelijkse dosering ligt al hoger dan de normale 20ppm per dag en nog krijg ik deze amper omhoog. Ik heb een tijd de maximum toegevoegd en dan bleef deze waarde gewoon dalen.
Mijn dagdosering zou 42Gram per dag moeten zijn maar het lijkt me nogal veel. Dit is op 770 liter en zou 28Ppm zijn als ik correct heb omgerekend.
Is dit een probleem of moet ik me geen zorgen maken en deze dosis aanhouden tot er stijging is en dan afbouwen?

Mvg, Lars

Ik vermoed dat je wat fout doet met de testen. Kalium wordt amper verbruikt!

Lees dit aandachtige door!
http://dsrreefing.nl/forum/index.php?topic=14.0


greetings, GlennF

De_Lars

Quote from: glennf on May 04, 2015, 12:13:25 am
Quote from: De_Lars on May 03, 2015, 01:36:40 pm
Hey Glenn,

Nu zit ik eens met een vraag.
Ik heb nogal problemen met Kalium op peil te krijgen mijn dagelijkse dosering ligt al hoger dan de normale 20ppm per dag en nog krijg ik deze amper omhoog. Ik heb een tijd de maximum toegevoegd en dan bleef deze waarde gewoon dalen.
Mijn dagdosering zou 42Gram per dag moeten zijn maar het lijkt me nogal veel. Dit is op 770 liter en zou 28Ppm zijn als ik correct heb omgerekend.
Is dit een probleem of moet ik me geen zorgen maken en deze dosis aanhouden tot er stijging is en dan afbouwen?

Mvg, Lars

Ik vermoed dat je wat fout doet met de testen. Kalium wordt amper verbruikt!

Lees dit aandachtige door!
http://dsrreefing.nl/forum/index.php?topic=14.0


greetings, GlennF


Ok, Perfect zal hier rekening met houden bij de volgende test.

Mvg, Lars

Kieran

Hi Glenn,

Can the KCI powder be mixed to a certain ratio with RO/DI water to make a solution that can be dosed on a ml/litre daily or weekly basis to maintain potassium levels.?

admin

Restyling 2016
Verkrijgbaar in: 100/250/500gr



Happy Reefing, GlennF.

glennf

August 01, 2016, 03:36:52 pm #6 Last Edit: August 01, 2016, 04:02:02 pm by glennf
Concept:

K+ - Potassium reef supplement.
Target: 380-420ppm (maximal 20ppm/d)

ENG:
Potassium Supports the Pink/Purple Colors in SPS Corals. Once at level potassium is a quite stable element.
Concentrate: 0,19gr /100l = 1ppm raise
Start dosing: adjust according to real consumption

NL:
Kalium optimaliseert de kleuren Roze en Paars bij SPS koralen. Eenmaal op peil gebracht, is kalium een vrij stabiel element.
concentratie: 0,19gr /100l = 1ppm verhoging
Startdosering:  aanpassen aan het werkelijk verbruik

Price: 100gr €5,95 - 250gr €7,95 - 500gr €12,95

Seahorse078

Hoe kan ik de DSR K+ (Potassium/ Kalium) gaan toevoegen aan mijn bak?

kuif82

Ik heb dezelfde vraag: Hoe voeg ik Kalium toe ?
Wat is de verhouding ? Ik heb het antwoord nog niet ergens kunnen ontdekken.

Alvast bedankt