March 29, 2024, 11:06:29 am

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


De Lezingen

Started by glennf, April 11, 2015, 10:22:47 am

Previous topic - Next topic

glennf

April 11, 2015, 10:22:47 am Last Edit: April 11, 2015, 10:43:44 am by glennf
Evaluatie:
FRAGSWAP 2015 - 29/3/2015

Net terug van de swap en de lezing.
Ik was er om 12:00 en het was nog goed druk.
Leuk initiatief. Alleen volgende keer een betere en grotere locatie..

M.b.t de DSR lezing:
De tent was geen succes. Helaas was de tent een beetje lek en bij het aanvang van de lezing ingestort. Ook was mijn laptop aan het eind nat geworden met regenwater.

Mijn excuses voor degenen die er meer van verwacht hadden en er speciaal voor gekomen waren. Naderhand is de lezing hervat, echter met maar 20% van de oorspronkelijke  bezetting. Het merendeel was helaas eerder weg, omdat de situatie niet ideaal was voor een lezing.

De lezing is verder gegaan onder het geluid van het blazen van de luchtkanon die de tent overeind hield. Door lekker knus bijelkaar te gaan zitten ,was het scherm nog enigzins te lezen en de lezing nog te verstaan.
Ik ben nu wel lekker schoor....;)

Weer een les geleerd:
De volgende lezing stel ik als eis een vaste zaal, een beamer, scherm van 1,5x2 meter en een microfoon met geluids installatie, anders doe ik geen lezingen meer.

Voor de rest was de fragswap naar mijn idee een groot succes en dit soort initiatieve maken de hobby veel leuker.

greetings, GlennF

glennf

April 11, 2015, 10:42:07 am #1 Last Edit: April 11, 2015, 10:47:13 am by glennf
Evaluatie:
Brouwers Roosendaal -10/4/2015

Er waren 70 aanmeldingen, maar door het zeer fraaie voorjaarsweer was er echter ~25 man aanwezig. Dat hadden de organisatoren door de dag al zien aankomen, maar wat doe je ertegen ?

Bij aankomst de beamer ingesteld, maar deze was helaas niet optimaal en de kleuren en letter weergave waren nog net zichtbaar.

De lezing werd al staand in de verkoop ruimte gedaan, idem dito door de luisteraars afgenomen.

Als met al geen ideale situatie voor een leizing. Maar ik geeft nooit oo en de aanweizigen kon ik natuurlijk niet teleurstellen.

De geplande 1 uur was zowieso te kort en uiteidelijk werd het een sterk verkorte versie  van 2 uren.
Daarbij heb ik uitsluitend de DSR Calculator doorgelicht.
Het aquarium portret en 't verhaal van de  ontwikkeling van DSR heb ik achterwege gelaten.

Alhoewel de organisatie en uitrusting voor verbeting vatbaar was, heb ik dit met alle plezier gedaan en was de interachte met het publiek heel leuk.

Les geleerd:
Zorg voor een lezing ruimte met zitplaatsen, een groot scherm en een goede kwaliteit beamer.

Vraagstuk: Hoe garandeer je de beloofde opkomst ? Hoe zorg je ervoor dat je door mooi weer niet voor 3 man een lezing planned?

greetings, GlennF

The Cosmic Gate



Quote from: glennf on April 11, 2015, 10:42:07 am
.

Vraagstuk: Hoe garandeer je de beloofde opkomst ? Hoe zorg je ervoor dat je door mooi weer niet voor 3 man een lezing planned?

greetings, GlennF

Klein bedrag vragen bij inschrijven, wat men bijv op locatie terug zal krijgen door consumptie bonnen .


I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

glennf

Quote from: The Cosmic Gate on April 21, 2015, 09:23:53 pm


Quote from: glennf on April 11, 2015, 10:42:07 am
.

Vraagstuk: Hoe garandeer je de beloofde opkomst ? Hoe zorg je ervoor dat je door mooi weer niet voor 3 man een lezing planned?

greetings, GlennF

Klein bedrag vragen bij inschrijven, wat men bijv op locatie terug zal krijgen door consumptie bonnen .
helaas zal dat het enige blijken te zijn wat werkbaar is....zonde.

greetings, GlennF


The Cosmic Gate

Quote from: glennf on April 22, 2015, 07:28:51 pm
...zonde.



Ja en nee .
Het mes snijd zo aan vele kanten hè.
Personen die graag willen hebben er zeker iets voor over, wat ze hierdoor (iets) meer "verplicht" om te komen
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting