April 20, 2024, 03:02:05 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Who are using DSR?

Started by glennf, August 10, 2015, 10:10:51 am

Previous topic - Next topic

glennf

August 10, 2015, 10:10:51 am Last Edit: August 10, 2015, 10:15:07 am by glennf
Who are using DSR and what are their thoughts?

in 2013-2014 There has been a small groep op DSR pioneers who have been using DSR sinds they started their tank or switched from a failing or more expensive method.
They use it with great succes for their tank. They followed my guidence which i provided on the  many DSR blogs.

These are a few of them who kept a log:
Stefan(Stefan010), Adri (A3LX), Youri, Rico, DennisTB, Dennis(SF).

i will be placing links to their archievemnents in here.

glennf

August 10, 2015, 10:17:06 am #1 Last Edit: August 10, 2015, 10:19:41 am by glennf
Here is are the thoughts of a more recent user: (Dutch)

een pakkend en goeie beargumentatie van een gebruiker in spe.

citaat uit het  dagboek van alexhake op dreamreef

"DSR:
Tijdens mijn zoektocht naar kennis over zeewater las ik over de dsr methoden , wouw dit is geweldig dacht ik super mooie resultaten en ook nog eens kosten besparend (weer die kosten hahaha) dus alles hier over lezen en informeren bij de winkel hier over, toen stond er een klant bij die mij dit dus af rade , hmmm waarom dan vroeg ik, tja omdat je alleen maar aan het rekenen bent over die toevoegingen en zo en het is gewoon erg moeilijk en tijdrovend "hmmm ok", klant weg maar ik zou alex niet zijn als ik er toch over zou doorvragen aan de verkoper ( wat overigens zeer behulpzame en eerlijk lui zijn) ik zeg luister eens met al die techniek die ik wil hebben en wat ik er over gelezen heb zou mijn water toch wel erg schoon worden en alle vervuiling er meer en deels uithalen toch en zeker in combinatie van uv en ozon "ja dat klopt zei hij " uhh waarom dan water wissels? "om verbruikte dingen weer aan te vullen zei hij weer" uhh ok, maar dat doe je toch ook met dsr alleen dan veel gerichter en goedkoper ( toch nog maar eens lezen op dsr forum en in dagboeken want ik vind dit toch wel een mooie methode ) want waarom goed water vervangen door misschien minder goed water waar je dus heel gericht toevoegingen aanvult om dat water weer perfect te maken met supplementen die je koralen ook echt nodig hebben en de juiste hoeveel heden ( mijn idee dan, kan het ook fout hebben natuurlijk).
na toch weer avonden gelezen te hebben krijg ik het idee dat het toch helemaal niet zo moeilijk is als dat die ene klant mij wou doen laten geloven zolang je alles maar met beleid doet je koppie er bij houd en bij eventuele kinken in de kabel ff hulp zoekt bij gevorderden op de forums, en trouwens waarom neem je een hobby als je er geen tijd in wil steken ( behalve als dit al je tijd in beslag zou nemen natuurlijk) dus dat rekenen , toevoegen en de tijd die het in beslag zou gaan nemen is gewoon leuke tijd die je aan je hobby besteed."
http://www.dreamreef.nl/index.php?posts/207018