April 26, 2024, 03:30:06 am

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Winkelier terughoudend met DSR?

Started by admin, July 13, 2016, 06:47:43 pm

Previous topic - Next topic

admin

July 13, 2016, 06:47:43 pm Last Edit: July 30, 2016, 10:18:54 am by admin
Het DSR handboek  is het DSR forum en is in principe nooit klaar.
We weten gewoon te weinig van alles. Stellingen die voorheen wetmatig waren, zijn alweer achterhaald, omdat de hobby net als de aquarium zelf erg dynamisch is.

Het is van essentieel belang dat gebruikers elkaars ervaringen delen, zodat de link leggen daartussen makkelijk wordt. Dat is wat ik doe en Ik ga daarin een stap verder, door deze stellingen live te toetsen op mijn vele aquarium setups.

Met het oog op het voorgaande  hadden de winkeliers ( participerende DSR dealers) in het begin van mij de opdracht erg terughoudend te zijn met het adviseren van DSR. Het was alleen bedoeld voor de ergste probleem gevallen, waarbij handdoek in de ring gegooid zou worden.
Dit was puur omdat ik eerst de basis goed wou hebben. Die basis is er nu en daarom hebben sommige winkeliers nu een pro actieve houding m.b.t. DSR.
Sommige winkeliers onderhouden nu hun show en verkoopbakken met DSR en de resultaten zijn zeer opmerkelijk te noemen.
Het is aan hun om te bepalen of ze daarmee naar buiten treden.

Ik ben "relax" met de manier waarop het gaat. Ik ben van mening dat het "graag of niet is". De hele achterliggende gedachte is dat het mag en niet moet.

Degene die zich zo negatief afzetten tegen DSR, komen zichzelf wel tegen. Ik zit al lang genoeg in de hobby en heb hoogvliegers zien komen en gaan. Ik mag zeggen dat ik zelf in een stijgende lijn zit, omdat ik door "out of the box"  denken steeds de problemen kan achterhalen en oplossen.
Die oplossingen deel ik met anderen en als daar een product bij hoor, stel ik het beschikbaar. Zo werkt het principe van DSR.

In essentie is DSR een combinatie van open source, crowd research en het faciliteren van de zeewater hobby.

Happy Reefing, GlennF.