March 29, 2024, 03:40:52 am

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Powerfilter

Started by The Cosmic Gate, September 05, 2016, 10:58:21 am

Previous topic - Next topic

The Cosmic Gate

Glenn ik heb nu mijn opvoerpomp "omgebouwd " tot ook powerfilter.
Wat als probleem geeft dat deze na een  aantal dagen dicht zit en dus minder water kan oppompen wat weer als gevolg geeft dat mijn overloop kamer leeg komt te staan (en geluid gaat geven van vallend water).
Is het mogelijk/verstandig om een losse powerfilter in de sump erbij te hangen i.p.v in de bak zelf ?
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

admin

September 06, 2016, 09:30:38 pm #1 Last Edit: September 06, 2016, 09:58:32 pm by admin
Quote from: The Cosmic Gate on September 05, 2016, 10:58:21 am
Glenn ik heb nu mijn opvoerpomp "omgebouwd " tot ook powerfilter.
Wat als probleem geeft dat deze na een  aantal dagen dicht zit en dus minder water kan oppompen wat weer als gevolg geeft dat mijn overloop kamer leeg komt te staan (en geluid gaat geven van vallend water).
Is het mogelijk/verstandig om een losse powerfilter in de sump erbij te hangen i.p.v in de bak zelf ?

Het geluid kan een signaal zijn om de watten te  wissel?
Althans zo doe ik het ...
Ik heb met een afstelkraan wel enige rek om te regelen. Ik heb ook een kolom met water in de overloop die ook enige speelruimte geeft voordat het gaat slurpen.


Ruim 40cm water hoogte voor het afvoer putje




Happy Reefing, GlennF

The Cosmic Gate

Die kolom heb ik idd gezien . Maar die "luxe" heb ik niet.
Vandaar dat ik een andere oplossing zoek . En dat geluid is dagelijks en als ik dan watten uitspoel weer een dag erna etcetera .
Vandaar als tussen oplossing : powerfilter in de sump
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting

admin

Energie verslindend, maar het moet kunnen ik zou dan wel een 2000l/u pomp nemen.
De 1000l/u versie is eigenlijk amper genoeg voor aquaria tot 200 liter



Happy Reefing, GlennF


The Cosmic Gate

Energie verslinden omdat het een extra pomp is  (ipv gebruik maken van opvoerpomp)?
I am Optimus Prime, and I send this message to any surviving Autobots taking refuge among the stars: We are here. We are waiting