March 29, 2024, 01:32:54 pm

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Starters lees dit!

Started by admin, January 31, 2017, 11:42:57 pm

Previous topic - Next topic

admin

January 31, 2017, 11:42:57 pm Last Edit: January 31, 2017, 11:45:42 pm by admin
De steeds wederkeren vragen bij beginners zijn:

Hoe krijg ik mijn nitraat omlaag?
Hoe krijg ik mijn fosfaat omlaag?

Deze zijn niet zo makkelijk te beantwoorden, want je moet de oorzaak van de verhoging zien te achterhalen:

In hoofdlijnen loop je een aantal zaken af door de volgende vragen te beantwoorden:
- gebruik je de juiste techniek?
- gebruik je de juiste testen?
- voer je niet teveel?
- ververs je genoeg of juist niet ? (N.v.t. bij DSR gebruikers)
- hoe lang heb je het probleem al ?
- wat doe je er nu aan?
- gebruik je de juiste middelen?
Door dit lijstje af te lopen kan je op het goede denk patroon gezet worden

Alleen als je zelf deze vragen kan/wilt beantwoorden en kan delen met ons, om een inzicht van de situatie te krijgen, kan je verder op weg worden geholpen.
Bij elk missende schakel word de kwaliteit van het advies ook minder.

Happy Reefing.

admin

Wanneer je aanhoudende problemen ondervind in het op een laag peil houden van je nutrients is het handig om het volgende lijstje na te lopen:


1: Evalueer je afschuimer en kijk of het voldoende bemeten is voor het toegekende taak en ook optimaal functioneert. Dit is het moment om de afschuimer uit elkaar te halen en deze grondig te reinigen met schoonmaakazijn. Vergeet daarbij de venturi niet omdat deze meestal verstop door verkalking. het inweken van de venturi met azijn en deze met een grote tanden rager schoonmaken is aan te raden.


2: Controleer je Osmose water op Nitraat en fosfaat, want dit moet 0,0ppm meten. Ik raad het gebruik van een TDS meter aan op de uitgang van je Osmose apparaat. Dit geef je een goede indicatie hoe je Osmose apparaat functioneert (dit hoort 0 ppm te zijn). Het periodiek meten van je osmose water is geen luxe (eens in de 6 maanden).

Happy Reefing.