April 19, 2024, 09:44:09 am

News:

Unlogical names will be denied acces. Check your mail/spambox!


Po4 veels te hoog

Started by Ronaldm79, July 10, 2017, 04:39:06 pm

Previous topic - Next topic

Ronaldm79

July 10, 2017, 04:39:06 pm Last Edit: July 10, 2017, 04:43:29 pm by Ronaldm79
Goeiendag allemaal,

wij hebben al enige tijd problemen dat onze fosfaat te hoog is ( veels te hoog )
zie onderstaande photo


de reden dat dit ineens zo hoog is.
1.) heb 2 weken geleden nieuwe vissen gekocht en die aten niet echt goed. dus heb redelijk veel eten gegeven zodat ze echt wel voller zouden worden
2.) heb problemen gehad met een picasso vis met witte stip. heb enkele dagen Garlic Guard gebruikt. stip word gelukkig minder
3.) is dat ik enige tijd geen rhow phos draaide in me wervelbedfilter. dit heb ik nu 3 dagen geleden weer actief draaiend staan. ( Over het hoofd gezien stom van me)
nu is het zo dit zal ook wel enige tijd duren. ook zag ik dat er langzaam meer alg explosie kreeg wat aanduid dat iets niet goed gaat, me nitraat zit rond de 23 mg/l
4.) Uv lamp draai mee voor de stip te behandelen / en gelezen is altijd beter om mee te laten draaien

nu heb ik vandaag een fles gekocht van DSR FE+ om dit langzaam toe tevoegen om me fosfaat naar beneden te halen.
onderstaande foto geef die aan dat ik moet gaan doseren 4.10 ml op 550 liter. ook meet ik nu geen ijzer waarde dus vandaar dat ook me fosfaat zo hoog is


na de 5 dagen ga ik zeker weer me fosfaat meten en kijken wat dan me waarde is. en vanuit daar ga ik weer de 5 dagen doseren met waarschijnlijk een lagere dosis omdat de fosfaat dan gezakt is.??? Klopt deze berekening

de eiwitafschuimer zit tot heden mooie zwarte/bruine koffiedrap in. die staat goed afgesteld.
voordat ik met de FE+ ga werken zeggen jullie dat ik de eiwitafschuimercup moet schoonmaken en dan elke dag moet kijken tot er een rood/bruine roest drap erin komt. en van daaruit mag je redeneren dat de FE+ zijn werk doe

hoop voldoende informatie te hebben gegeven
mvg ronald